Suomen suurin kauneusketju Blue Lagoon Beauty aloittaa franchising-toiminnan ja tähtää vahvaan kasvuun
2.7.2021 / Tiedote
Suomen suurin kauneusalan ketjuyritys Blue Lagoon Beauty aloittaa franchising-toiminnan kauneusalalla tavoitteenaan kasvattaa liikevaihto 10 miljoonaan euroon seuraavaan kolmen aikana. Ensimmäisen franchising-yrittäjän vuokrasopimus on allekirjoitettu 1.7.2021 ja uusi toimipiste avataan Helsinkiin, Töölöön elokuun lopussa.
Vuonna 2006 perustettu Blue Lagoon Beauty on Suomen mittakaavassa iso kauneusalan ketjuyritys, joka työllistää 93 ammattilaista kuudessa eri liikkeessä pääkaupunkiseudulla ja Turussa. Kaikki kauneudenhoidon palveluntarjoajat ovat tällä hetkellä sopimusyrittäjiä. Hallinnossa työskentelee lisäksi markkinointi, asiakaspalvelu ja myymäläpäälliköt.
Nyt yhtiö julkistaa uuden franchising-liiketoimintamallin. Ensimmäinen franchising-yrittäjäsopimus on juuri tehty ja sen uusi toimipiste avataan pian Helsinkiin, Töölöön. Franchising-yrittäjänä aloittaa Amira Mäkinen, Blue Lagoonin Kampin toimipisteessä vuodesta 2018 työskennellyt kauneusalan moniosaaja.
Franchising-yrittäjyys on ollut kasvussa viime vuosina ja Suomessa toimii yli 5 000 franchising-yrittäjää yli 250 ketjussa. Franchising-sektori työllistää Suomessa yli 100 000 työntekijää ja franchising-ketjujen yhteenlasketuksi liikevaihdoksi arvoidaan 6 miljardia euroa. Esimerkiksi kotimaiset Hesburger, Kotipizza, Laatutakuu ja R-kioski ovat omilla aloillaan Euroopan franchising-sektorin kärkikastia. (lähde: Suomen Franchising-Yhdistys)
“Olen todella innoissani, että olemme saaneet mukaan ensimmäisen franchising-yrittäjämme. Tavoitteeni on aina ollut kehittää toimialaa ja samalla luoda kauneusalalle uusia työmahdollisuuksia. Franchising-toiminta on luonteva jatkumo Blue Lagooniin kasvulle. Hyvässä liikekumppanissa yhdistyy intohimo kauneudenhoitoon ja lojaalius yritystä kohtaan”, sanoo Blue Lagoonin perustaja Sini Virtanen.
Kauneushoitola Blue Lagoon Beauty on kasvanut paljon suuremmaksi kuin yrityksen omistaja Sini Virtanen alun perin ajatteli. Virtanen perusti yrityksen ollessaan 19-vuotias, koska halusi työllistää itsensä kauneudenhoitoalalla. Nyt 15 vuoden jälkeen, kasvutavoitteena on laajentaa toimintaa ympäri Suomen ja kasvattaa liikevaihto 10 miljoonaan euroon kolmen seuraavan vuoden aikana. Yhtiö hakee kasvuloikkaa franchising-toiminnan kautta Suomen markkinoilla, jonka jälkeen selvitetään liiketoiminnan ulkomaille viemistä.
“Tavoitteenamme on löytää yrittäjä kaupungista, jonne haluamme laajentaa toimintaamme. Näin Blue Lagoonin vieminen uuteen kaupunkiin on helpointa ja tehokkainta: paikallinen yrittäjä tuntee asiakkaat ja tuo läsnäolollaan henkilökohtaisuutta palvelutarjontaan”, Virtanen jatkaa. ”Amira Mäkisellä on erittäin laaja kauneusalan kokemus sekä asiakasymmärrys, joka auttaa viemään franchising-toimintamme aloituksessa.”
“Hyvinä puolina Blue Lagoon franchising -yrittäjyydessä pidän helppoutta ja varmuutta. Liiketoimintamalli on jo testattu ja yrittäjänä saan käyttööni tunnetun brändin ja konseptin sekä laadukkaat, koko ajan kehittyvät, palvelut. Bonuksena vielä koko huippuammattilaisten tiimi ja tuki. Pidän suurena etuna sitä, että tunnen jo sekä tiimin että yrityksen toimintamallit”, sanoo Amira Mäkinen, uusi franchising-yrittäjä ja Töölön liikkeen omistaja. “Olen pitkään haaveillut Töölöstä kauneushoitolan sijaintina. Rakastan Taka-Töölön ympäristöä ja sen arkkitehtuuria klassismin ja funkiksen sekoitusta, mikä tulee varmasti näkymään myös liikkeen sisustuksessa. Haluan luoda kokonaisvaltaisen elämyksen siitä alkaen, kun asiakas astuu ovesta sisään.”
Amira Mäkinen on työskennellyt Blue Lagoonissa vuodesta 2018 ja on ihonhoitoon ja spa-hoitoihin erikoistunut kosmetologia, joka ennen uranvaihtoa ehti kerryttää työ- ja esimieskokemusta monelta eri toimialalta. Hän alkaa rekrytoida Töölön liikkeen tiimiä samantien palkaten ennen liikkeen avajaisia elokuun lopussa.
Lisätietoja:
Toimitusjohtaja, perustaja Sini Virtanen puh. 044 086 1216
Markkinointi ja viestintä Petra Lassila, puh. 050 329 8782
Uusi franchising-yrittäjämme Amira M.
“Odotan yrittäjyydeltä erityisesti sitä, että pääsemme Blue Lagoonin tiimin kanssa yhdessä kehittämään franchising-toimintaa ja tuotamme laadukkaita palvelukokonaisuuksia, joista asiakkaamme pääsevät nauttimaan. Hyvinä puolina Blue Lagoon franchising -yrittäjyydessä pidän on helppoutta ja varmuutta. Liiketoimintamalli on jo testattu ja yrittäjänä saan käyttööni tunnetun brändin ja konseptin sekä laadukkaat, koko ajan kehittyvät, palvelut. Bonuksena vielä koko huippuammattilaisten tiimi ja tuki. Pidän suurena etuna sitä, että tunnen jo sekä tiimin että yrityksen toimintamallit.”
Blue Lagoon Beauty lyhyesti
Yritys: Blue Lagoon Beauty Oy
Toiminta: Monipuolisia kauneuspalveluita tarjoava suomalainen yritys
Suosituimmat palvelut: Ripsipidennykset, Kynsipalvelut ja Brow Bar -kulmamuotoilut
Henkilöstö: yhteensä 93, joista suurin osa on sopimusyrittäjiä. Hallinnossa työskentelee 8 ja partnereita on 2 omistajan lisäksi.
Toimipisteet: Kamppi, Kallio, Kolmikulma, Punavuori, Iso Omena, Turku ja koulutustila LAB Helsingissä.
Omistajat: Perustaja, toimitusjohtaja Sini Virtanen. Kolmikulman, Punavuoren ja Turun partneri Milla Malkki sekä Ison Omenan partneri Heidi Taipalus.