Vastuullisemman kauneusalan puolesta
Kauneusalalla vastuullisuus merkitsee monia asioita, joista kotimaista kauneusalaa tarkastelemalla voimme nostaa esiin erityisesti palveluiden vastuullisen tuottamisen sekä sosiaalisen vastuun. Kauneusalalla olemme tekemisissä asiakkaiden ulkonäön kanssa, joten palveluiden tuottaminen vastuullisesti on otettava huomioon erityisellä vakavuudella. Tämä käsittää mm. palveluiden laatuprosessit, asiakastietojen käsittelyn GDPR-ystävällisesti sekä esimerkiksi ikärajojen huomioimisen palveluiden toteutuksessa. “Yksikään vastuullinen toimija, ei tee kompromisseja hygienian suhteen, toteuta ihoa läpäiseviä hoitoja alaikäisille tai hyödynnä esimerkiksi nuorten kehittyvää itsetuntoa osana markkinointiaan”, Milla Snåre Blue Lagoonin markkinoinnista täsmentää. Vastuullisuus on toki paljon muutakin ja Blue Lagoonilla pyrimme huomioimaan vastuullisuuden eri aspektit. Esimerkiksi kaikille Blue Lagoonin toimipisteille on laadittu yhteiset ohjeistukset vastuullisesta toiminnasta. Ohjeistuksissa otetaan kantaa mm. kierrätysvaatimuksiimme sekä kuinka viestimme toisillemme, kohtaamme erilaisia ihmisiä ja tuemme tasa-arvoisen ja hyvinvoivan yhteisön olemassaoloa.
Myös kierrätetty voi olla tyylikästä & trendikästä
Yhteistyö Tisen kanssa syntyi halusta tuoda vastuullisia valintoja entistä enemmän osaksi yrityksen arkea ja juhlaa. Tise, joka on tunnettu vaatteiden kierrätyksen ja vastuullisen kuluttamisen edistämisestä, tarjosi täydellisen kumppanin tähän tavoitteeseen. Blue Lagoonin toimitusjohtajan Sini Virtasen sekä palveluliiketoiminnan operatiivisen johtajan Amira Mäkisen juhlatyylit koostettiin Tisen kautta löytyneistä kierrätetyistä second hand -vaatteista ja asusteista. Sinin gaalalookkia täydensi Coachin ja Fendin asusteet, ja Amira puolestaan ihastui punaiseen Bossin mekkoon sekä tyylikkääseen mustaan Arketin laukkuun. “Omalla esimerkillämme haluamme kannustaa vastuullisempiin valintoihin myös juhlapukeutumisen osalta”, Virtanen kertoo.
Viesti kestävämmästä tulevaisuudesta
Tise on Blue Lagoonin tavoin trendikäs brändi, joka on kiinni ajan ilmiöissä. Tise on tehnyt merkityksellistä kampanjointia ultrapikamuotia vastaan, ja koemme tämän aiheen erittäin merkitykselliseksi. Yhteistyön tavoitteena oli tuoda esiin käytännön tasolla, miten muodin ja kauneuden maailmassa voidaan tehdä valintoja, jotka tukevat kiertotaloutta ja vähentävät ympäristövaikutuksia, tyylistä tinkimättä. “Uskon, että meidänkin yhteisöstä löytyy paljon yrittäjiä, jotka nauttivat muodin vaihtuvista trendeistä ja juhliin halutaan esimerkiksi ostaa aina uusi asu. Haluamme kuitenkin kannustaa sekä ammattilaisiamme että muotitietoisia asiakkaitamme kohti vastuullisempia valintoja myös pukeutumisen osalta”, Snåre päättää.