Kauneuspalvelualan johtavana ketjuna toimiva Blue Lagoon Beauty on lukinnut uudet osakkaat kumppanikseen. Vuonna 2024 Blue Lagoon sai toimintaansa mukaan ensimmäiset sijoittajat: Jenni Kynnöksen ja Tytti Tammisen. Leijonan Luola -ohjelmastakin tunnettu Jenni Kynnös ja markkinointialalla vaikuttava Tytti Tamminen myyvät osuutensa, ja yhteistyö jatkuu nyt uusien osakkaiden kanssa. “M Roomin ja Poslinin omistama LFG Brands Oy muodostaa Blue Lagoonille ja franchisingkasvutavoitteillemme vahvan strategisen kumppanuuden”, Blue Lagoonin perustaja & toimitusjohtaja Sini Virtanen kertoo.
Blue Lagoon Beauty on vuonna 2006 perustettu suomalainen kauneushoitolaketju, joka tarjoaa laajasti kauneus ja hiuspalveluja kymmenessä toimipisteessä Helsingissä, Espoossa, Turussa ja Tampereella. Puolet toimipisteistä ovat omaomisteisia ja puolet franchisingliikkeitä. Blue Lagoon Beauty Oy:n konsernin liikevaihto vuonna 2024 oli n. 5 miljoonaa euroa.
LFG Brands on vuonna 2024 perustettu bränditalo, joka omistaa Suomessa toimivan parturiliikeketju M Roomin sekä sokerointipalvelubräni Poslinin. M Roomilla on 59 toimipistettä ympäri Suomen ja Poslinilla 4 Helsingissä ja Espoossa. M Room -ketju toimii franchisemallilla ja se on saanut tunnustusta mm. Suomen Franchising-Yhdistykseltä Vuoden Franchisingketju -palkinnolla. Ketjujen yhteenlaskettu liikevaihto vuodelta 2024 on noin 13 miljoonaa euroa.
“Blue Lagoonilla on loistava brändi, jolla on myös kv-potentiaalia. Tavoitteenamme on luoda kannattavaa kasvua, jossa voimme olla avuksi teknologia- ja franchiseosaamisellamme”, LFG Brandsin toimitusjohtaja & perustaja Markku Kosonen kertoo.
18 vuotta kauneusalalla toiminut Sini Virtanen kertoo olevansa innoissaan uudesta virstanpylväästä. Uudet osakkaat vaikuttuivat erityisesti Blue Lagoonin vahvasta brändistä ja sen vetovoimaisuudesta kuluttajamarkkinoilla. “Yhteistyö LFG Brandsin kanssa tulee mahdollistamaan mahtavia synergiaetuja ja uudenlaista teknologiaosaamista. Uskon Blue Lagoonin ja LFG:n muodostavan alalle erittäin vahvan kumppanuuden, joka tarjoaa uusille franchiseyrityksille voittavan konseptin, jolla käynnistää oma liiketoiminta kauneusalalla”, Virtanen kertoo.
Siniä draivaa palveluiden laadukkuus sekä jatkuva uudistuminen. Kauneudenhoitoalan trendien aallonharjalla pysyminen vaatii jatkuvaa hereilläoloa ja halua kehittää, jotta markkinoille saadaan riittävän nopeasti asiakastarpeita vastaavia laadukkaita ja trendikkäitä palveluja. Tällä hetkellä kysyntä on erityisesti suurta luonnon kynnen palveluissa, joita toteutettiin lähes 25 000 kappaletta vuonna 2024! Myös Brow Liftissä, sokeroinneissa, kestovärjäyksissä ja pedikyyripalveluissa tapahtui selkeää kasvua vuoden 2024 aikana. Isosti kasvavana trendinä on erityisesti ihonhoito. “Dermapen-mikroneulaus, erilaiset happohoidot ja HydraFacialTM -kasvohoidot ovat suosittuja niiden tuloksellisuuden vuoksi.” Virtanen taustoittaa.
Kauneusalan palveluiden kysyntä onkin suurta, eikä markkinoiden kasvulle ole näkyvissä laskua. Esimerkiksi McKinseyn raportin mukaan kauneusmarkkinoiden arvioidaan kasvavan globaalisti 6% vuosivauhtia aina 2028-luvulle saakka, saavuttaen 580 miljardin dollarin arvon. Markkinan ennustetaan jatkavan vahvaa kasvua globaaleista kriiseistä huolimatta. “Jatkuva uudistuminen ja toiminnan kasvattaminen vaatii paljon uteliaisuutta sekä kouluttautumista, mikä on myös ensiarvoisen tärkeää palveluiden laadun sekä sopimusyrityksien tyytyväisyyden takaamiseksi”, Virtanen lisää.
Blue Lagoonin tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu franchisingtoiminnan laajentaminen ja kansainvälistyminen vuonna 2028, mikä olisi historiallinen hetki kotimaisella kauneudenhoitoalalla. Blue Lagoonin franchisingtoiminta on lähtenyt vahvasti liikkeelle, ja organisaation tavoitteena on avata vuoden sisällä viisi uutta franchisingliikettä. “Olemme kiinnostuneita laajentumaan erityisesti Jyväskylässä, Kuopiossa, Vaasassa, Oulussa ja Rovaniemellä sekä tietenkin vahvistamaan pääkaupunkiseudun toimintaa. Uskomme, että näillä alueilla on suuri kysyntä meidän kaltaiselle laadukkaalle ja trendikkäälle kauneusbrändille. Myös jo olemassa olevat alan yritykset voivat uudelleenbrändäytyä Blue Lagoonin liikkeeksi ja liittyä franchiseyrittäjiemme joukkoon”, Virtanen päättää.
Toimintamme kasvaessa haemme mukaan uusia motivoituneita ammattilaisia sekä oman franchisetoimipisteen avauksesta kiinnostuneita yrittäjiä. Myös jo olemassa olevan liikkeen “flippaus” Blue Lagoonin franchiseliikkeeksi on mahdollista.
Lisätietoja:
Sini Virtanen
Perustaja ja toimitusjohtaja, Blue Lagoon Beauty
+358 (0) 44 086 1216
sini@bluelagoon.fi
Blue Lagoon Beauty
Blue Lagoon Beauty on vuodesta 2006 asti toiminut kauneusalan visionäärinen markkinajohtaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaita ja trendikkäitä kauneus- ja hiuspalveluja 10 toimipisteessä Helsingissä, Espoossa, Turussa ja Tampereella. Blue Lagoon Beautyn visiona on olla kauneusalan rohkea vaikuttaja ja kehittää kauneusalaa.
Lisätietoja: www.bluelagoon.fi
LFG Brands
LFG Brands on vuonna 2024 perustettu kauneus- ja hyvinvointipalveluiden bränditalo, jonka tavoitteena on varmistaa alan ammattilaisten hyvinvointi. Yhtiö vastaa puitteista, työkaluista ja hallinnollisista tehtävistä. LFG:n brändiperheeseen kuuluvat muun muassa parturipalveluja tarjoava M Room sekä sokerointipalveluihin erikoistunut Poslin.
Lisätietoja: www.lfgbrands.fi