Valmis asiakaskunta
Pitkäjänteisen työn ja laadukkaan palvelun tuloksena, meillä oli yhteensä yli 81 000 asiakaskäyntiä vuonna 2023. Pystymme tarjoamaan valmiin asiakaskunnan ja markkinoinnin tuen uusien asiakkaiden hankkimiseksi.
Suomen johtava kauneusalan ketju, Blue Lagoon Beauty, sai sijoittajaksi Leijonan luola -ohjelmasta tutun enkelisijoittajan Jenni Kynnöksen sekä markkinointialalla vaikuttavan Tytti Tammisen. Blue Lagoonin perustaja Sini Virtanen aloitti yrityksen yksin ollessaan 19-vuotias, ja on kasvattanut liiketoimintaa yhdestä toimipisteestä jo 9 liikkeen kauneusketjuksi. 17 vuotta alalla toiminut Sini Virtanen kertoo olevansa innoissaan uudesta virstanpylväästä yrityksen sekä kotimaisen kauneudenhoitoalan historiassa. Uudet sijoittajat näkevät poikkeuksellista potentiaalia Blue Lagoonin toiminnassa, sillä kauneusala Suomessa koostuu suurelta osin pienistä toimijoista. “Historiamme ensimmäinen sijoituskierros herätti paljon kiinnostusta. Meille oli kuitenkin erityisen tärkeää löytää arvomme ja kasvuvisiomme jakavat sijoittajat.” Virtanen täsmentää.
Kynnöksen enkelisijoitusportfolio koostuu lähinnä naisyrittäjävetoisista yrityksistä, kuten kosmetiikkabrändi Smuuti Skinin takana olevasta Beautyko Oysta ja sukkahousubrändi LUVBYstä. “On aivan mieletöntä hypätä mukaan Blue Lagoonin kasvutarinaan, jonka Sini on startannut 19-vuotiaana. Nyt mukana on yli 140 upeaa naista – harvoin tulee vastaan yritystä, joka on näin naisvetoinen.” Kynnös kertoo.
Siniä draivaa palveluiden laadukkuus sekä jatkuva uudistuminen. “Kauneudenhoitoalan trendien aallonharjalla pysyminen vaatii jatkuvaa hereilläoloa ja halua kehittää, jotta markkinoille saadaan riittävän nopeasti asiakastarpeita vastaavia laadukkaita ja trendikkäitä palveluja. Tällä hetkellä kysyntä on erityisesti suurta luonnon kynnen palveluissa, joissa ylitettiin 22 000 kappaleen palvelumyynti vuonna 2023, sekä ripsipidennyksissä, kulmakarvojen eri palveluissa ja sokeroinneissa. Nousevana trendinä on ihonhoito, jossa erityisesti Dermapen, erilaiset happohoidot ja HydraFacial™ ovat suosittuja niiden tuloksellisuuden vuoksi.” Virtanen taustoittaa.
Kauneusalan palveluiden kysyntä onkin suurta, eikä markkinoiden kasvulle ole näkyvissä laskua. Esimerkiksi Statistan mukaan globaalien kauneus- ja henkilökohtaisen hygienian markkinoiden ennustetaan tuottavan 646,20 miljardia dollaria vuonna 2024. Markkinan ennustetaan jatkavan vahvaa kasvua globaaleista kriiseistä huolimatta. “Jatkuva uudistuminen ja toiminnan kasvattaminen vaatii paljon uteliaisuutta sekä kouluttautumista, ja se on ensiarvoisen tärkeää palveluiden laadun sekä henkilöstön tyytyväisyyden takaamiseksi. Koulutamme henkilöstöämme jatkuvasti mm. palveluiden sekä johtamisosaamisen osalta.” Virtanen lisää.
Blue Lagoonin tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu franchisingtoiminnan laajentaminen ja kansainvälistyminen. Tavoitteena on kasvattaa liikevaihtoa nykyisestä 4,7 miljoonasta (2023) eurosta 10 miljoonaan vuoteen 2026 mennessä. Ison kasvuloikan jälkeen tavoitteena on aloittaa kansainvälistyminen, mikä olisi historiallinen hetki kotimaisella kauneudenhoitoalan kentällä. Blue Lagoonin franchisingtoiminta on lähtenyt vahvasti liikkeelle, ja yritys aikoo avata vuoden sisällä kuusi uutta liikettä. “Olemme kiinnostuneita laajentumaan erityisesti Kuopiossa, Vaasassa, Oulussa ja Rovaniemellä sekä tietenkin vahvistamaan pääkaupunkiseudun toimintaa. Uskomme, että näillä alueilla on suuri kysyntä meidän kaltaiselle laadukkaalle ja trendikkäälle kauneusbrändille. Iso yhteisömme on mahdollistanut täysin uudenlaisia urapolkuja, mikä on helpottanut uusien ammattilaisten houkuttelua eri paikkakunnilla. Urapolkumme ovat luoneet myös pitkiä työ- ja palvelusuhteita. Osa ammattilaisistamme on ollut Blue Lagoonissa jo yli 10 vuotta!” kertoo Virtanen.
Toimintamme kasvaessa haemme mukaan uusia motivoituneita ammattilaisia sekä oman franchisetoimipisteen avauksesta kiinnostuneita yrittäjiä. Tulevaisuudessa tavoitteenamme on lähteä toiselle sijoituskierrokselle.
Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Sini Virtanen p. 0440861216, sini@bluelagoon.fi