Asiakasehdot

Tausta ja tarkoitus

Nämä asiakasehdot hyväksymällä Asiakas vahvistaa, että hän on tutustunut näihin Blue Lagoon Oy:n (2657576-9; Blue Lagoon) asiakasehtoihin ja hyväksyy ne. Nämä asiakasehdot katsotaan hyväksytyksi, kun Asiakas varaa ajan Blue Lagoonille. Näitä Ehtoja sovelletaan kaikkiin Blue Lagoonin tarjoamiin Palveluihin ja sen myymiin tuotteisiin.
Nämä Asiakasehdot hyväksymällä Asiakas vakuuttaa, että hänellä on täydet valtuudet hyväksyä nämä ehdot, varata Palvelu ja sitovasti sopia näissä ehdoissa sovituista seikoista. Tämä käsittää myös täysi-ikäisyyden vahvistamisen niiden Palveluiden osalta, joiden tilaamisen ikäraja on 18-vuotta.

Näihin ehtoihin sovelletaan myös kulloinkin voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä ja Blue Lagoonin tietosuojaselostetta. Selvyyden vuoksi todetaan, että näiden asiakasehtojen hyväksymisellä asiakas hyväksyy myös Blue Lagoonin tietosuojaselosteen.

Blue Lagoon pidättää oikeudet näiden Ehtojen, hintojen, Palveluiden, myytävien tuotteiden sekä muiden sen omistamien oikeuksien muutoksiin. Blue Lagoonilla on oikeus siirtää tämä sopimus sekä kaikki siihen liittyvät oikeudet ja velvollisuudet tai niiden osa kolmannelle osapuolelle, esimerkiksi yritys- tai liiketoimintakaupan yhteydessä.

Sopimusyrittäjät

Alan vakiintuneen tavan, Blue Lagoonin tarpeen ja ensiluokkaisen palvelun laadun varmistamiseksi Palvelua voidaan tarjota sekä Blue Lagoonin työntekijöiden, että itsenäisten Sopimusyrittäjien toimesta.

Itsenäisesti Palveluita tarjoavat Sopimusyrittäjät eivät ole työsuhteessa Blue Lagooniin, vaan toimivat erillisinä sopijapuolina Asiakkaaseen nähden. Tästä informoidaan ja tiedotetaan asiakasta aina läpinäkyvästi ja selkeästi, näiden ehtojen lisäksi muun muassa Blue Lagoonin verkkosivuilla.
Asiakas ymmärtää ja hyväksyy tämän sekä tiedostaa, että esimerkiksi reklamaatiotilanteissa reklamaatio on kohdistettava suoraan Sopimusyrittäjälle, mikäli Palvelu on tuotettu hänen toimestaan.

Peruutukset

Peruuttamattomista tai myöhässä peruutetuista varauksista asiakkaalta veloitetaan 75 % Palvelun hinnasta. Aika katsotaan peruuttamattomaksi, mikäli peruutusta tai ajan muutosta ei tehdä viimeistään 24 tuntia ennen varatun ajan alkamista. Selvyyden vuoksi todetaan, että 24 tunnin sisällä tehty ajanvaraus on sitova.
Myöhästymisissä Asiakas on velvollinen maksamaan täyden hinnan varatun ajan pituudesta. Mikäli Asiakas on myöhässä sovitusta ajasta eikä Palvelua keretä suorittaa Asiakkaalle varatussa ajassa, Palvelua ei ole velvollisuutta suorittaa, vaan aika katsotaan peruutetuksi.

Hinnat ja maksuehdot

Palveluiden hintojen osalta sovelletaan kulloinkin voimassa olevia hinnastoja, jotka löytyvät aina ajantasaisina Blue Lagoonin verkkosivuilta toimipistekohtaisesti ja/tai ajanvarauksen yhteydestä. Ilmoitetut hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron.
Ellei erikseen kirjallisesti toisin sovita, Asiakas maksaa Palvelun Blue Lagoonin hyväksymillä maksukorteilla tai käteisellä käynnin yhteydessä Blue Lagoonin käytännön mukaan.

Lahjakortit

Lahjakorttien voimassaoloaika on kaksitoista (12) kuukautta niiden ostopäivästä ja varatun ajan tulee sijoittua viimeistään lahjakortin ostopäivälle. Lahjakortteja ei voi vaihtaa rahaksi tai palauttaa. Sähköpostitse tilatut lahjakortit aktivoituvat käytettäviksi seuraavan arkiaamun kello kymmeneen (10) mennessä. Mikäli Lahjakortin tyyppinä on tietty valittu palvelu, joka on poistunut Blue Lagoonin valikoimasta, lahjakortin voi käyttää muuhun palveluun tai tuoteostoihin.

Kampanjasta ostetuilla lahjakorteilla voi olla oma erikseen määritelty voimassaoloaika ja ehdot. Kampanjoiden ehdot on aina viestitty selkeästi kampanjasivulla. On asiakkaan vastuulla noudattaa kampanjan ehtoja.

Palvelut, palveluiden suorittaminen ja vastuu

Tarkemmat tiedot Blue Lagoonin tarjoamista Palveluista, niiden sisällöistä, mahdollisista tuloksista sekä tuloksiin vaikuttavista seikoista ovat aina ajantasaisina saatavilla Blue Lagoonin verkkosivuilla. Asiakas vahvistaa ja vakuuttaa, että hän on tutustunut edellä mainittuihin.
Palvelu suoritetaan aina Asiakas- ja tapauskohtaisesti. Blue Lagoon sitoutuu hoitamaan palvelunsa aina Asiakkaan etujen ja oikeuksien mukaisesti sekä huolellisesti, turvallisesti ja ammattitaitoisesti.

Blue Lagoon ei vastaa siitä, että Palveluiden mahdolliset lopputulokset voivat vaihdella ja riippua asiakkaan yksilöllisistä ominaisuuksista, kuten ihon kunnosta, aineenvaihdunnasta, lääkityksistä sekä muista seikoista. Tuloksia ei pytytä aina ennakoimaan, lupaamaan tai ennustamaan. Asiakas tiedostaa ja hyväksyy tämän.
Asiakas vastaa siitä, että hän noudattaa tarkasti ennakko- ja jälkihoito-ohjeita parhaan tuloksen saavuttamiseksi sekä komplikaatioiden välttämiseksi.
Asiakas sitoutuu antamaan kaikki tarpeelliset ja totuudenmukaiset tiedot terveydentilastaan, jotka voivat vaikuttaa suoritettavaan Palveluun, sen mahdolliseen lopputulokseen tai turvallisuuteen. Palvelun sopivuudesta varmistuminen (esim. allergia, tietty aine tai hoito) voi vaatia lääkärin puoleen kääntymistä ennen Palvelua. Suosittelemme lääkärin puoleen kääntymistä aina myös raskaana oleville ja imettäville Asiakkaille. Blue Lagoon ei vastaa vahingoista, jotka johtuvat puutteellisista, totuudenvastaisista, virheellisistä tai vanhentuneista tiedoista.

Asiakas ymmärtää ja hyväksyy sen, että toimenpiteisiin ja Palveluiden suorittamiseen liittyy aina riskejä sekä riskejä komplikaatioista. Riskit ja komplikaatiot ovat yksilökohtaisia ja vaikka Blue Lagoon pyrkii aina varmistamaan parhaan mahdollisen lopputuloksen, ei Blue Lagoon voi välttämättä vaikuttaa niihin.
Sopimusyrittäjät tarjoavat Palveluita itsenäisesti ja toimivat erillisinä sopijapuolina Asiakkaaseen nähden. Näin ollen Sopimusyrittäjät ovat myös itsenäisessä vastuussa Asiakkaisiin nähden eikä Blue Lagoon vastaa Sopimusyrittäjien Palveluista, reklamaatioista, työn jäljestä tai muista vastuista, vaan näistä vastaa Sopimusyrittäjä itse.
Blue Lagoonilla on aina ensisijainen oikeus korjata mahdolliset virheet omalla kustannuksellaan. Selvyyden vuoksi todetaan, että virheen seuraamusten korjaus rajoittuu aina vain virheen korjaamiseen. Blue Lagoonin vastuu rajoittuu kuitenkin aina Palvelusta suoritettuun summaan. Vastuunrajoitus on voimassa, ellei Blue Lagoon ole aiheuttanut vahinkoa tahallisesti tai törkeän tuottamuksellisesti.

Blue Lagoon ei vastaa jälleenmyyjän roolissa liikkeessä myytävistä tuotteista, mutta toimii reklamaatioiden välittäjänä tuotteen valmistajan suuntaan.
Osapuolet eivät vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaiseen esteeseen voi vedota vain, jos siitä on ilmoitettu toiselle osapuolelle viivytyksettä ja sopijapuoli on pyrkinyt mahdollisuuksien mukaan rajoittamaan toiselle osapuolelle aiheutuvaa vahinkoa.

Reklamaatiot ja erimielisyyksien ratkaiseminen

Blue Lagoon pyrkii aina ensiluokkaisen Palvelun tarjoamiseen. Mikäli Asiakas kokee, ettei Blue Lagoon ole onnistunut vastaamaan Asiakkaan odotuksia, Asiakkaan tulee ilmoittaa tästä Blue Lagoonille tai Palvelun suorittaneelle henkilölle viipymättä, kuitenkin 1 kuukauden kuluessa Palvelun suorittamisesta. Kaikki reklamaatiot on toimitettava Blue Lagoonille kirjallisena osoitteeseen laadunvalvonta@bluelagoon.fi.

Palvelua tai sen suorittamista koskevat erimielisyydet on ensisijaisesti selvitettävä Asiakkaan ja Palvelun suorittaneen henkilön välillä. Blue Lagoonin työntekijöihin liittyvät reklamaatiot ohjataan suoraan Blue Lagoonille ja itsenäisiin Sopimusyrittäjiin liittyvät reklamaatiot ohjataan suoraan Sopimusyrittäjälle. Asiakas voi vaihtoehtoisesti toimittaa reklamaation Blue Lagoonille, joka välittää Sopimusyrittäjiä koskevat vaatimukset Sopimusyrittäjälle. Tästä eteenpäin keskustelun jatkuessa on kirjeenvaihdon tapahduttava Asiakkaan ja Sopimusyrittäjän välillä.

Tähän sopimukseen ja sen ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasääntöjä. Tästä sopimuksesta johtuvat erimielisyydet pyritään ratkaisemaan neuvottelemalla. Mikäli asia ei ratkea sopimalla, asiakkaalla on oikeus viedä asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.